Nové prírastky vo VHM Piešťany
![](/data/images/26264.jpg)
Zo slovenskej strany bol náročný proces zámeny zbierkových predmetov realizovaný za úzkej súčinnosti s Ministerstvom obrany SR, Ministerstvom hospodárstva SR a Ministerstva kultúry SR.
História oboch historických lietadiel:
Iljušin Il-28B
Dvojmotorové bombardovacie lietadlo Iljušin Il-28B bolo vyrobené v ZSSR v roku 1956. Na jeho pohon boli použité dva prúdové motory typu Klimov VK-1A. Vo výzbroji čs. vojenského letectva od 26. 6. 1956. Posledný let vykonal dňa 10. 9. 1970. Počas tejto doby lietadlo nalietalo 876 h pri 833 štartoch. V Leteckom múzeu VHÚ Kbely od 23. 9. 1971.
Výrobné číslo: 52107
Trupové číslo 2107
Základné technicko-taktické dáta:
Rozpätie: | 21,45 m |
Dĺžka: | 17,65 m |
Výška: | 6,70 m |
Hmotnosť lietadla: | 12 890 kg (prázdna), 18 400 kg (maximálna vzletová) |
Maximálna rýchlosť: | 900 km/h |
Dostup: | 12 300 m |
Dolet: | 2 180 km |
Počet členov osádky: | 3 (pilot, navigátor, strelec) |
Mikojan Gurjevič MiG-29A
Frontové prepadové stíhacie lietadlo Mikojan Gurjevič MiG-29A bo vyrobené v ZSSR v roku 1989. Na jeho pohon boli použité dvojprúdové dvojhriadeľové letecké turbokompresorové motory Klimov RD-33. Vo výzbroji čs. vojenského letectva od 3. 8. 1989 (prvý let v rámci vojenského útvaru Žatec). Posledný let vykonal dňa 13. 2. 1995. Počas tejto doby lietadlo nalietalo 237 h a 53 min pri 422 štartoch. Vo Vojenskom historickom múzeu v Piešťanoch od 14. 3. 2012.
Základné technicko-taktické dáta:
Rozpätie krídel: | 11,36 m |
Dĺžka: | 17,32 m |
Výška: | 4,73 m |
Hmotnosť lietadla: | 10 900 kg (prázdna), 15 360 kg (maximálna vzletová s výzbrojou) |
Maximálna rýchlosť: | 2450 km/h (vo výške 12 000 m) |
Dostup: | 18 000 m |
Dolet: | 2 100 km (s prídavnými nádržami) |
Počet členov osádky: | 1 (pilot) |